Are you looking for our menu, would you like to book a table or buy a gift card?

Terms of purchase & delivery terms


Fri frakt vid köp över 1000 kr, förutom på skrymmande gods samt möbler. 30 Dagars öppet köp. Normal leveranstid 2 arbetsdagar. 

 

Köp

Avtal om köp ingås när du trycker på ”slutför köp” i kassan. Kvitto genereras automatiskt. Vid eventuella felaktigheter gällande pris, leveranstid eller liknande förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

För att handla i vår webshop krävs att du är myndig eller har målsmans tillstånd.

Olika erbjudanden går inte att kombinera, så har Ni t ex en rabattkod gäller inte denna på redan rabatterade varor eller andra typer av erbjudanden vi har.

 

Priser är inklusive moms

Priserna är i svenska kronor och moms ingår i priset med f.n. 25% på inredningsprodukter och 12% på delikatesser.

 

Frakt och leveranstid

Helt fraktfritt vid köp över 1000 kr, förutom på skrymmande gods samt möbler.

Köpet är fraktfritt vid köp över 1000:-., förutom på skrymmande gods samt möbler Vi skickar inom cirka 3 dagar med Postnord till närmsta Servicepoint.

Hämta inte ut skadat paket utan anmäl direkt till utlämningsstället.

Om du inte hämtar ut i tid, har angett felaktigt mobilnummer eller adress kommer paketet att gå i retur till oss och då fakturerar vi dig 350:- för att täcka frakt- och administrationsavgifter.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av vara. 

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 2 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Byten/Öppet Köp/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Hos Lilling Cottage AB har du som privatperson 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller ursprungligt fel och ger dig som kund fri retur till oss. Näringsidkare skall påtala eventuella fel i en produkt inom 7 dagar från leverans. Om du upptäcker ett fel i en produkt som du köpt av oss så skall du höra av dig snarast möjligt på e-post: webshop@lilling.se eller via telefon: 031-968035.

Adress är:
Lilling Cottage AB
Västra Vägen 13
475 42 HÖNÖ

e-mail: webshop@lilling.se
Telefon: 031 - 96 80 35

Vill du byta din vara gör du det genom att returnera din vara enligt ovan och beställa en ny vara. Öppet köp gäller ej vid specialbeställda varor eller rea. 

Vi återbetalar dina varor så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar. 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

 

Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång


Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Kortbetalning
Visa, MasterCard och AMEX

Bankdirektbetalninig
Swedbank, Handelsbanken samt SEB.

Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. 303-0988 Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

Minimiorder
Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Manage cookie settings
This website uses cookies to make our services work, and that’s why some cookies are necessary and can’t be declined. We use cookies to give you the best user experience possible. You can manage your cookies in the next session.
Cookie settings
Cookie settings
Necessary Cookies
These Cookies are necessary for our website to work and can’t be turned off. The Cookies are usually only activated when you, for example, fill out a form or create or log in to your account. They don’t track any personal information.
Performance Cookies
These Cookies help us to track the number of visitors on our webpage. They also track where our visitors came from and how they found our website. We use this information to analyze how to make our website more user-friendly for our visitors and which landing pages are most relevant for our customers. The information that we store is, for example, what pages you visit when using our website.
Marketing Cookies
We use these Cookies to analyze how we can make our advertising better. The information helps us to learn more about our visitors and makes it possible to personalize ads based on your previous use of our services.